Friday, September 19, 2014

Manicure 101: At Home Basics


Uzun zamandır ihmal ettiğim tırnaklarımın hızlı gözden düşüşüne daha fazla dayanamadı miskin kalbim. Normalde her hafta tekrarldığım basit ama etkili tırnak bakımımla yeniden haşır neşir olmaya karar verdim. Benim gibi üşengeçler için tırnaklarımızı insan tırnağına çevirmek için, ya da meşgul karıncalar için maniküre gidecek vakit bulamadığınızda, hafta arası rötüşları için kısa bir vakit bulduğunuzda tırnaklarınızı kendine getirecek bu bakım ritüelini deneyebilirsiniz.

My brain is the embodiment of procrastination. Therefore, my eyes are not surprised by the state of my nails. They are near pathetic, neglected. My heart is a traitor. It just can't handle poorly cared for nails. So my brain and I, though not without some postponing, decided to return to our old weekly nail care routine. Here it is before your eyes with all its simple glory for those who are like me, and for those of you multi-taskers who are sometimes real busy for a manicure.

1. ADIM / STEP ONE: PREPARE

♥ Tırnaklarınızda oje varsa, önce ojenizi silin.
♥ Remove your nail polish first.

2. ADIM / STEP TWO: FILE AWAY

♥ Gerekiyorsa tırnaklarınızı kesin, daha sonra törpüleyin. Ben Sephora'nın kristal törpüsünü kullanıyorum. Eski tip metal törpüler, ya da zımpara kağıdından hallice karton törpülerden sonra nihayet tırnaklarımı törpülerken mahvetmeyen bir törpü buldum. (Kuaför malzemeleri satan yerlerde çok daha ucuza çeşitli markaların kristal törpülerini bulabilirsiniz.) Tırnaklarınızı öne arkaya değil, tek bir yöne doğru törpülemeyi deneyin.

♥ Clip your nails if necessary. Then file them in your desired shape. I use a crystal nail file that I bought from Sephora. Finally, a mild nail file after metal or awfully abrasive cardboard-ish ones. Try to file your nails in one direction.

3. ADIM / STEP THREE : SOAK

♥ Ellerinizi ılık suda beş dakika kadar bekletin. Ben suya tırnak yağı ekliyorum bir kaç damla. Bir kaç damla zeytin yağı olabilir.
♥ Soak your hands in warm water for about five minutes. I like to add a few drops of nail oil, but any kind oil, like olive oil would do.

4. ADIM / STEP FOUR : CUTICLE CLEAR OUT




♥ Bu nokta çoğunlukla kuaförlerde yapılan manikürlerin kilit noktası: tırnak etlerinin kesilme aşaması. Ben tırnak etlerimi kesmiyorum. Kesince çok daha kötü çıkıyor, ayrıca da tırnak etlerinin görevi tırnak yatağınını enfeksiyondan korumak. Tabii ki eğer bu sizin için vazgeçilmez bir adımsa tırnak etlerinizi şimdi kesebilirsiniz. Ben tırnaklarımın daha derli toplu görünmesi için tırnak eti çıkarıcı kullanıyorum. Sally Hansen Instant Cuticle Remover yaklaşık 4-5 yıldır kullandığım bir ürün. Tırnak diplerinize bu jel kıvamlı çözücüyü sürüyorsunuz, ama canlı dokuya mümkün olduğunca sürmemeye çalışın. Sally Hansen şişesinde maksimum 15 saniye sonra tırnaklardan çıkartmanız gerektiği yazıyor. Ben bazen unutuyorum açıkçası 15 saniye olayını, aman siz uygularken daha dikkatli olun. Ayrıca bu adımda şeytan tırnaklarınızı kesebilirsiniz, et pensini de bu işlem için kullanıyorum.

♥ More often than not these days, people prefer to leave their cuticles alone. I, for one, don't cut my cuticles and recommend that you don't either. It grows way worse anyways, and, the cuticle is there for a reason guys! It protects the nail bed from infections. So don't cut your cuticles. But hey, I am not a nail god and if you do prefer to cut your cuticles, and I can't hold you back. Free will and all that. Personally, I use cuticle removers to tidy my cuticles a bit. Sally Hansen Instant Cuticle Remover, which I have been using for about five years now and it works beautifully. You put it on your cuticles, be careful not to put it on your actual living skin though, and wait for 15 seconds. The 15 seconds thing is written on the bottle, as a maximum time limit for the remover to sit on your cuticles. I most of the time can't keep track of seconds, but you may want to be more careful. Oh, and you can remove those nasty hang nails now, I remove them with nail clippers.

5. ADIM / STEP FIVE: PUSH BACK




♥ Tırnak eti çıkarıcıyı önerilen süre kadar tırnaklarınızda bıraktıktan sonra, sıra ölü derilere veda etme zamanı. Tırnak eti itici çubukları tercih ediyorum ben bu işlem için. Metal olanlar biraz sert geliyor bana. Geçenlerde yine Sephora'dan almıştım bir paket, ama size Ebay'den almanızı tavsiye ederim bunları, ya da yine kuaför malzemeleri satan internet sitelerini ya da dükkanları deneyebilirsiniz. Tırnak eti çıkarıcının çözdüğü ölü derileri yavaşça ve nazikçe tırnaklarınızdan uzaklaştırdıktan sonra çok fazla güç uygulamadan tırnak etlerinizi geriye doğru itin.

♥ After you let the cuticle remover sit for the recommended duration, now it is time to say goodbye to dead skin tissue. I use orange sticks for this purpose, as I find the metal ones to be too harsh for my nails. I bought a pack from Sephora recently, but will order from Ebay the next time, I guess. Use the orange sticks to gently remove the dissolved skin tissue and push back the cuticles without applying too much pressure on the nail beds.

6. ADIM / STEP SIX: SPLASH

Bütün o ölü doku muhabbetinden sonra ellerinizi yıkamak istediniz, di mi?
Yuck, all that dead tissue thing must have made you want to wash your hands, no? Wash away.

7. ADIM / STEP SEVEN : GO SOFT



♥ Temiz tırnakları nemlendirme zamanı. Ben çok sevdiğim Lush Lemony Flutter'ı kullanıyorum, kokusuna bayılmasam da tırnaklarımı çok güzel besliyor. Maalesef artık Lush'un da Türkiye'den çekilmesiyle bundan sonra ne kullanırım bilmiyorum. Burt's Bees, belki? Tırnaklarınız kremi iyicene emene kadar bekleyin.

♥ Now is the time for moisturizer. I use my baby boy Lush Lemony Flutter. I don't particularly like the smell, but I like how it feels. Maybe I will try Burt's Bees one next? Would you recommend? Wait until your nails fully absorb the moisturizer.

8. ADIM/ STEP EIGHT: PROTECT

♥ Oje sürmeyecek olsam bile, tırnaklarıma koruyucu bir kat baz sürmeyi ihmal etmiyorum. Bunun için tırnaklarınızda krem kalmadığından emin olun, ve seçtiğiniz tırnak bazını uyglayın. Ben Kalyon'dan Nail Protective Hardener'ı kullanıyorum ve bu bazı çok çok çok seviyorum. Soyulan kırılan tırnaklarıma o kadar iyi geliyor ki, başka bir baz aramıyorum bile. Fiyatı da çok uygun! Tırnaklarınızı uzatmak istiyorsanız, Sally Hansen'dan Nailgrowth Miracle cazip bir seçenek. Ben dermoeczanem'den piyasaya göre oldukça uygun bir fiyata almıştım. Yalnız tam veri alabilmek için düzenli ve (tercihen)ojesiz tırnaklarda kullanın.

♥ Even if I am not applying nail polish, I always put on a base coat. For that, make sure all the moisture is gone from your nails, Then apply your base of choice. I use Nail Protective Hardener from Kalyon and I love it. Adore it. It is beyond affordable and it is the best I have encountered for my peeling, breaking, treacherous nails. If you are after longer nails, try Sally Hansen Nailgrowth Miracle. It requires some dedication though. Apply every night and (preferably) on bare nails.

Bu aşamadan sonra ojenizi sürebilirsiniz, ojeniz iyice kuruduktan sonra tırnakları bir kez daha nemlendirmeyi unutmayın. Ayrıca yatmadan her gece tırnaklarınıza ve tırnak etlerinize süreceğiniz bir nemlendirici haftalık bakımınızı kolaylaştırır.

Polishing time! Apply one more coat of moisturizer after your polish is dry. And try to apply a moisturizer to your nails and cuticles every night before bed, nails look worse when they are brittle and dry.


    

Love,

4 comments:

  1. Sally Hansen Instant Cuticle Remover harika bir buluş. Ben de severek kullanıyorum.

    ReplyDelete
  2. Pretty pictures! I like the cute background for the photos :) I pretty much do the exact same thing with some of the products being different. I like manicures but luuvvvv pedicures!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you Dee, the background is a page from an old magazine. And you are right, I love pedicures more, especially when I get them done!

      Delete

 
Google+