Thursday, October 16, 2014

Quick Review - Maybelline Baby Lips in Pink Punch



Herkese merhaba, umarım hepiniz mutlu mesut yaşıyorsunuzdur. Bugünlerde o kadar sersemleştim ki! Tüm gün çalışıp akşam yüksek lisans derslerine katılmak, bunların yanında da normal bir hayat yaşamaya çalışmak beni yormaya başladı bile. Ben biraz salla pati biriyim, böylesine aktif bir hayata dalınca sudan çıkmış balığa döndüm. Herneyse, zavallı hayatımı geride bırakalım. Kendimi bildim bileli dudaklarım kurudur. Kuru kupkuru, gergin. Mutsuz dudaklar. Her mevsim. Rengarenk Baby Lips fotoğraflarını göre göre içerledim, imrendim. Dayanamadım aldım. İşe yaradı mı? Maalesef hayır.

Hello everybody, hope you're doing well. I feel like a train wreck these days. Oh, juggling a full-time job and a master's program along with trying to have an actual life has started to take its hold on me. I'm not an over-achiever. More like a natural slacker. Anyways, I've always had chapped lips for as long as I can remember. In winter, summer or anytime in between. And I've been envying the colorful Baby Lips pictures all over Instagram and Tumblr. So I thought I will give these lovely babies a go. It didn't work out.


Maybelline Baby Lips'in Pink Punch rengini aldım. Tam bir Barbie rengi; canlı mı canlı, pespembe. Benim dudaklarıma çok daha soluk bir renk verdi, açık tenlilerde doğal durabilir. Fakat kalıcılığı düşük, dikkat.Yapısına gelecek olursak... dudaklarımdaki kuru her noktayı daha da belirgin yaptı. Yani zaten kuruluk problemim olmasa gidip de dudak nemlendiricisi almazdım herhalde. Ne de olsa bu etiketle satılıyor. Nemlendirici özellikleri ise yok desem yeridir, ilk sürüldüğünde biraz nemlendiriyor ancak etkisi bende beş dakika civarında sürüyor. Dudak nemlendiricimden daha fazlasını beklerim açıkçası. En kötü tarafı ise, dudaklarımı ilk sürüldüğü halinden daha da kurutuyor.

Maybelline Baby Lips in Pink Punch is a bubblegum pink. A literal Barbie shade. On my lips it shows up much paler. The color could be nice if you have pale skin, however it doesn't really stay on for a long time. The finish is completely off. It accentuated every single dry patch on my lips. And hello, if I didn't have any dry patches I wouldn't be using this. It is a lip BALM after all. And the moisture you would expect from a lip balm, you will not find it here. When you first put it on it feels somewhat moisturizing, but the effect pales after five minutes or so. Definitely not what I look for in a lip balm. You now what is worse? It leaves my lips even drier than before.


    

Love,

0 comments:

Post a Comment

 
Google+